اوقات فراغت تابستان فرصت مناسبی برای بیان علاقه خود به دیگران و یک مناسبت خوب برای یادآوردی به نزدیکترین عزیزانمان است. پس چرا شما نیز مانند بقیه از این موقعیت خوب استفاده نکنید؟ البته ابتدا باید چند راه کار برای تقویت روابط اجتماعی خود بیاموزید!

اصلا مهم نیست که شما این برنامه را برای چه کسی ترتیب می دهید؛ مادر، بهترین دوست یا نامزد شما. تمام روابط بسیار مهم هستند و تمام این روابط می توانند ارتقا پیدا کنند. چرا این ماه را به عنوان نقطه شروع نکنید؟

راه کار برای تقویت روابط اجتماعی، فیت شیپ ، بهبود روابط اجتماعی

 

1) پایان دادن به نکات منفی در روابط اجتماعی

به قطع برای تمام روابط نمی توان به یک شکل عمل کرد و به سرعت آن ها را قوی کرد و یا بهبود بخشید پس درگام اول تلاش کنید تا اگر کدورتی در روابط خود دارید آن ها را شناسایی کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که روابط اجتماعی ما باید سبب تاثیر های مثبت بر ما باشند در مواقعی بهتر است تا خود را به جای طرف مقابل بگذاریم و از او گذشت کنیم و رابطه مان را به شکلی بسیار قابل توجه سرشار از مهربانی وخوبی کنیم.

نکته مهم تاثیر انکار ناپذیر آن ها بر زندگی ما و حتی بحث بدنی ما است (Fitness) پس چه عالی که این روابط را به شکلی مناسب سرو سامان دهیم.

2) پر انرژی شوید

راه کار برای تقویت روابط اجتماعی ، فیت شیپ ، انرژی

به عنوان یک شخص بالغ ما فراموش می کنیم که باید کمی هم خوش بگذرانیم و از دیدی دگر آن را اصلا در نطر نمی گیریم و برای آن برنامه ریزی نمی کنیم. به عنوان مثال چه خوب که با دوستانتان کمی هم به شوخی و خنده بگذرانید؛ مثلا به دیدن یک فیلم کمدی بروید یا شهربازی می تواند انتخاب خوب دیگری باشد.

3) علاقه و عشق خود را نشان دهید

به طور مشخص راه کار غالبی برای این مورد وجود ندارد. ممکن است شما مستقیما به شخص مورد نظر بگویید که دوستش دارید یا ممکن است یک کادو برای او بخرید.

به شکلی قابل توجه این طرز بیان بین افراد مختلف متفاوت بوده و هر کس با یک سری از اعمال به آن احساس دلپذیر می رسد ولی نکته آن است که توجه غالب شما بر کسی باشد که دوستش دارید و تلاش کنید تا متوجه شوید او چگونه به این علاقه شما پی خواهد برد ممکن یک جمله کوتاه را درمورد عشق شما به یقین برساند.

باز هم یادآوری می کنیم که روابط شما بر تمام جنبه های زندگی شما تاثیر مستقیم دارد پس تلاش کنید تا این روابط را بهبود بخشید.

4) غذای دورهمی راه کاری برای تقویت روابط اجتماعی

آیا این نکته برای شما مهم است که به اتفاق تمام اعضای خانواده غذا بخورید یا نه مانند غالب مردم متاسفانه به آن بی توجه اید؟ توجه به این که تا حد امکان وعده غذایی را به همراه تمامی اعضای خانواده میل کنید و روابط خود با آن ها را بهبود بخشید نکته مهمی است. ممکن است سرتان بسیار شلوغ باشد اما تمام تلاشتان را بکنید تا زمان مناسبی برای این غذای دورهمی اختصاص دهید.

5) دنبال دوستان قدیمی بروید

راه کار برای تقویت روابط اجتماعی ، فیت شیپ ، دوستانه

علی رغم این تفکر غالب که برای ارتباط دوباره بایک دوست قدیمی دیگر خیلی دیرشده باید بدانید که ارتباط دوباره با این افراد نه تنها دیر و بد است بلکه بسیار بیشتر از حالت عادی به شما کمک می کند. باید در ذهن داشته باشید که شخص مقابل هم مانند شما فکر می کند و منتطر خبر از جانب شماست و جرئت ندارد تا قدم جلو بگذارد. اگر او این توانایی را در خودش نمی بیند شما به دنبالش بروید، مطمن باشید هیچ وقت دیر نسیت.

همچنین بخوانید:

6) دوستان جدید پیدا کنید

همه ما میدانیم که پیدا کردن دوست جدید چقدر برای یک فرد بالغ سخت است. بدون وجود کلاس های مدرسه، فوق برنامه و برنامه های تفریحی که در زمان نواجوانی داشتیم پیدا کردن دوستان جدید و شناختن آن ها تقریبا غیر ممکن است. اما نقطه عطف باز هم آن است که ما مثل هم فکر می کنیم و دوست داریم تا قدم اول را کس دیگری بردارد و ما با او همراه شویم. زمانی را برای شناخت علایق خود اختصاص دهید؛ قطعا افراد زیادی مانند خودتان پیدا خواهید کرد.

7) کنترل دنیای مجازی

راه کار برای تقویت روابط اجتماعی ، فیت شیپ ، شبکه های اجتماعی

اسارت در دنیای مجازی!!

بله شاید به این نتیجه رسیده باشید که مشکلات غالبتان در روابط با دیگران شبکه های اجتماعی و این فضای مجازی است. پس تلاش کنید یا آن ها را محدود کنید و یا به کلی با دنیای مجازی خداحافظی کنید!!

با رعایت این 7 راه کار برای تقویت روابط اجتماعی، به مرور زمان شاهد بهبود و تقویت روابط اجتماعی خود و در نتیجه تاثیرات پر دامنه ی آن ها بر زندگی و حتی سلامت و تندرستی خود می شوید.

منبع: فیت شیپ